Pien in Australië

4 maanden weg!

4 maanden weg

Hallo lieve vrienden en familie,

Wat gaat de tijd snel, ik ben nu al vier maanden weg. Dat betekent dat ik over de helft ben van de 8 maanden weg! Over 50 dagen verlaat ik, na de 6 leukste maanden, mijn lieve host family  en kan ik fulltime gaan reizen.

Afgelopen vrije week ben ik naar de Whitsunday Islands geweest. We stapten donderdag 13 februari rond 13:00 uur op de boot en kwamen zaterdag 15 februari rond 11:00 uur weer aan op vast land. Er zaten 24 mensen op de boot en wat was het gezellig. Iedereen was tussen de 18 en 25 en kwamen overal vandaan: Canada, Frankrijk, Liechtenstein, België. We hebben op 4 fantastische plekken gesnorkeld met het mooiste koraal, ook wel heel veel dood koraal gezien :(. We zijn ook naar Whitehaven Beach geweest. Een van de mooiste stranden ter wereld. Het was prachtig. Het zand was onvoorstelbaar fijn, overal zat op een gegeven moment zand. Het water was zo mega blauw en helder dat je de haaien zag zwemmen (dit zijn vooral lemonsharks en reefsharks, niet gevaarlijk). Je kon helaas niet in de oceaan zwemmen zonder wetsuit, want er zaten stingers. Wat was het een fantastische week. Foto’s zijn ook te zien op mijn blog.

Deze vrije week ben ik onverwachts 9 dagen vrij ipv 7. Ik had deze week niks gepland dus ik ging last minute kijken of ik nog ergens 9 dagen heen kon. Helaas komt er een cycloon aan dus rondom Mackay is het regen, regen en nog eens regen (en heeeel veel onweer, de onweer hier is zo anders dan in Nederland. Het is zo hard). En vliegen ergens naartoe was veel te duur. Dus ik ben lekker 9 dagen thuis in Mackay. Gelukkig spreek ik veel af met de andere Nederlandse au pair, die hier twee weken geleden in Mackay is gearriveerd. Zo zijn we naar Cape Hillsborough geweest om de zonsopgang te zien met kangoeroes. De wekker ging om 3:30 uur. We vertrokken om 4:30 uur en waren rond 5:15 op het strand, toen de zon al langzaam op kwam. Ik heb mooie foto’s kunnen maken van de kangoeroes, die ik ook op mijn blog zal zetten.

De afgelopen week ben ik begonnen met alles te boeken. Tot nu toe heb ik alles nog betaald van het zakgeld dat ik heb gekregen van mijn host parents  . Dus dat is fijn!

Ik ben van 25 maart tot en met 31 maart te vinden in de meest noordelijke stad van Oost-Australië. Namelijk Cairns. Dit is ongeveer 12 uur met de bus vanaf Mackay. Op de heenweg maak ik een 28 uur stop in Townsville. Op de terugweg heb ik een nachtbus van 1:00 uur tot 12:35 uur. In Cairns ga ik een dag naar Port Douglas en Cape Tribulation. Kijken of ik een wilde krokodil kan spotten. Ik ga ook een dag naar het Great Barrier Reef. Op de Whitsundays heb ik helaas geen schildpad gezien met snorkelen. De herkansing ga ik doen in Cairns.

Ik ben van 5 april tot en met 13 april vrij. Ik heb in deze week een auto gehuurd, die omgebouwd is tot camper. In deze week reis ik van Adelaide naar Melbourne. Tussen deze twee steden ligt de Great Ocean Road. Dat is een 243 km lange weg langs de kust met de meest waanzinnige uitzichten.

Dan moet ik nog een week werken en 22 april vertrek ik samen met mijn host family naar Brisbane. Het stuk tussen Mackay en Brisbane is heel erg saai omdat er geen grote steden tussen liggen. Ik weet niet of ik dat ga vliegen of dat ik met mijn host family mee rij. Tot en met 25 april ga ik met mijn host family Brisbane ontdekken en zien en daarna nemen wij na 6 maanden afscheid....   Ik reis daarna met de Greyhound een stukje naar het noorden voor Fraser Island en daarna naar het zuiden tot Melbourne. De Greyhound is mij de afgelopen twee reisjes heel erg goed bevallen. Je hebt wifi en een usb-poort aan boord dus dat is de hele rit Netflixen  !! En het is natuurlijk ook heel gezellig met mede-reisgenoten. Dan vlieg ik 12 mei naar Perth (vliegticket is al geboekt!!). 16 mei begint mijn tour van Perth naar Darwin. Deze heb ik alleen nog niet geboekt omdat de prijzen nu veel en veel te hoog zijn.

De vorige blogs heb ik veel geschreven over wat ik wil gaan doen. Dit begint steeds meer vorm te krijgen en wat heb ik er zin in!!! Het is gek om te merken dat je de eerste drie maanden heel erg er na toeleeft om op de helft te zijn. Maar wanneer je eenmaal over de helft bent, dat je er naar uit kijkt om weg te gaan bij je host family en Australië te ontdekken. Het is nog steeds heel erg leuk bij mijn host family, begrijp me niet verkeerd. Maar het einde van de 6 maanden komt nu wel heel erg dichtbij. Nu dat ik alle reizen vast aan het leggen ben, beginnen de reiskriebels steeds en steeds meer te komen.

Nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van mijn reisplannen!! (EXCITED!!))

De volgende blog zal in het teken staan van “wat heb ik geleerd (over mezelf, over reizen etc.) de afgelopen 6 maanden”

See you!

Pien

Elly

Geweldig Pien, een tijd om nooit te vergeten.
Geniet zoveel je kan.
Liefs uit Hapert?

Opa en Oma

Het is zo fijn om te lezen over je verblijf en gereis daar in Australië. We genieten gewoon met je mee.
Liefs van ons

John van iterson

Lieve Puen,
Geweldig allemaal mooie foto’s. Snap ook wel dat je verder wil. Je moet nog zoveel mogelijk zien natuurlijk. Ik wens je een onwijs gave tijd toe, heel veel plezier let goed op jezelf en wij denken aan je

Liefs john

Marty

Wat een plannen. Als moeder moet ik zeggen: kijk uit. Maar ik zeg ook: geniet zoveel mogelijk. Ik hoop dat je veel internationale vrienden maakt. Luf joe!