Pien in Australië

3 maanden in Australië

G’day,

Ik ben inmiddels al 3 maanden bij mijn host familie. Op de helft dus! Het is nog steeds erg leuk  . Deegan is zich enorm aan het ontwikkelen en dat is leuk om te zien. Hij begint te praten, wat heel gezellig is. Ook heeft hij leren rennen en een bal leren gooien. Ook weet hij steeds beter wat die wilt en begint steeds minder goed te luisteren. Dat is dan wat minder leuk

Het heeft de afgelopen werkweek de hele week geregend. Hoewel het in Nederland ook wel eens week regent, is het hier in Australië toch anders. Het regent hier heel hard en de straten staan binnen no time onder water. Omdat de vloer in ons huis niet helemaal dicht is en het huis op ‘pootjes’ staat, komt er dus veel vocht naar binnen. Dit maakt alles heel plakkerig.

Deze vrije week heb ik voor het eerst een reis gemaakt. Eerder voelde ik me daar nog niet echt klaar voor, maar nu had ik er helemaal zin in. Ik ben 4 dagen naar Magnetic Island geweest. Magnetic Island is een eiland voor de kust van Townsville. Townsville is ten noorden van Mackay en is ongeveer 6 uur met de bus. Ik slaap in een hostel dat in een soort wildlife park is. Overal staan kleine huisjes waar je kan slapen. Ik had een 3 persoons kamer/bungalow geboekt, dus er kwamen nog 2 andere bij mij in de bungalow. De eerste nacht heb ik met Duitsers op een kamer geslapen en de 2 nachten erna met een Canadees en een Engelse. In het wildlife park kan je een rondleiding krijgen en ik heb hier een koala vasthouden! Verder heb ik een wandeling gedaan naar bunkers. Deze wandeling heb ik eigenlijk gedaan omdat je hier wilde koala’s kan spotten. Ik heb er (helaas maar) 1 gezien. Ook zijn er veel wallabies op het eiland. ‘S avonds liepen ze over het park heen. Er is ook een plek waar ze tussen de grote keien leven. Daar is een wandeling naartoe dus die heb ik ook gedaan. Ik heb er toen 2 gezien! Verder heb ik gezwommen in de zee en lekker op het strand gelegen. Op het eiland zijn verschillende strandjes, daarvan heb ik de meeste gezien. Het waren 4 relaxte dagen en ik ben helemaal bijgekomen van de afgelopen 3 maanden

Dit zal zeker niet mijn enige reis zijn in mijn vrije weken. De volgende tripjes nog op de planning:

• Whitsunday Islands. 13 februari (volgende vrije week!!) ga ik ‘s ochtends met de bus naar Airlie Beach. Vanaf hier start mijn 3 daagse tour over de eilanden. Deze eilanden liggen voor de kust van Airlie Beach. Ze staan erom bekend door de witte stranden en het mega blauwe water. Ook het Great Barrier Reef is hier goed te zien. Hopelijk kan ik wat leuke zeedieren spotten!
  • Cairns. Met tussenstop in Townsville. Daar ga ik naar het aquarium. Dan de volgende stop is Mission Beach. Dit plaatsje staat bekend door zijn wilde cassowaries. Een blijkbaar heel gevaarlijke vogel. Na daar een nacht te hebben geslapen ga ik door naar Cairns. Hier ben ik dan 4 dagen. Ik wil een dag naar het Great Barrier Reef, een dag de stad in, een dag met een gondel naar een dorpje en daarna met de Kuranda trein terug. Deze gaan beide door het regenwoud en stoppen bij diverse watervallen. De laatste dag wil ik naar de andere watervallen die te vinden zijn in de omgeving van Cairns.
  • Fraser Island. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld. Ook wonen hier wilde dingo’s, ze lijken heel erg op honden maar dan gevaarlijker. Ik vlieg van Mackay naar Brisbane en dan met de bus naar Noosa of Rainbow Beach. Vanuit hier vertrekken diverse tours naar Fraser Island.

Ik ben nog 8 weken vrij waarvan 3 weken achter elkaar. Deze ga ik gebruiken om van Adelaide naar Brisbane te reizen. En dan de 3 bovengenoemde reizen. Dat betekent dat ik dus nog 2 vrije weken niks gepland heb. De tijd gaat zo snel!!

Marty

Geweldig dat je dit allemaal doet in je uppie. En wat een bijzondere dieren zie je! Dan zullen die koeien hier in de Nederlands wei als je terugbent wel saai zijn.

Iwan

Goed bezig Pien, geniet ervan. Je verslag leest lekker weg.

John van iterson

Hey Pien, Zo leuk dat je het zo naar je zin hebt. Ik hoorde van een zwager van mij en die echt al heeel veel gezien heeft in de wereld dat Australië toch wel het mooiste en het meest relaxte land is wat hij ooit heeft gezien. Ook een vriendin van ons begin januari terug vertelde ook dat het geweldig was, zij zat in Sidney rond de feestdagen en wil wel weer terug. Dus neem alles goed in je op geniet nogmaals maar bedenk wel dat onze koeien ook heel mooi zijn hoor. Xxx john