Pien in Australië

Het avontuur gaat beginnen!

G'day!

Het avontuur gaat beginnen!

Na 10 host family aanvragen, na een mislukte contractovereenkomst en na heel veel Skype gesprekken heb ik eindelijk mijn host family gevonden! Op 24 oktober vertrek ik als au pair naar Australië  . Ik kom bij een gezin bestaande uit moeder Jess, vader Bryce en zoontje Deegan van net 1 jaar oud. Ze wonen afwisselend in Mackay en Dysart. Wanneer Bryce en Jess (en ik) moeten werken wonen we met z'n allen in Dysart. Beide ouders werken in de mijnen en werken met grote machines. Ze werken dag- en nachtshiften van 12,5 uur van woensdag tot woensdag en dan zijn ze de volgende woensdag tot woensdag vrij. Als het werk in de mijnen erop zit, vertrekken we met z'n alle naar Mackay. Hier hebben ze een huis mét zwembad en de oceaan met The Great Barrier Reef als achtertuin  . Mackay ligt op ongeveer 1 uur vliegen van Brisbane en op 1.5 uur rijden met de auto van Airlie Beach en de Whitsundayeilanden, dit is een populaire plek onder de backpackers omdat je hier goed kan snorkelen en duiken. Omdat de ouders een week werken en een week vrij zijn, ben ik ook elke 14 dagen één week vrij. Deze vrije weken kan ik gebruiken om te reizen.

De komende weken moet ik nog mijn verzekeringen regelen en mijn Australische bankrekening openen. Ook moet ik nog mijn backpack kopen en natuurlijk afscheid nemen van vrienden!

Ik vertrek donderdag 24 oktober om 20:55 uur, dan vlieg ik met KLM naar Taipei. Hier heb ik een overstap van 8 uur en daarna vlieg ik in één keer door naar Sydney. Hier kom ik dan zaterdag 26 oktober, 11:45 uur aan. Ik heb  5 dagen om bij te komen en om Sydney te verkennen en dan op donderdag 30 oktober en vrijdag 1 november heb ik mijn introductiedagen. Hier worden dingen uitgelegd over kinderen en over het au pair zijn. Toevallig gaat er een andere au pair uit Nederland dezelfde introductiedagen volgen, dus nu zijn we volop met elkaar aan het appen over hoe onze tijd in Australië zal zijn. Op zaterdag 2 november vlieg ik naar mijn host family en zal ik mijn draai moeten gaan vinden in het gezin.

Heeeeel erg spannend allemaal, maar vooral heeeel erg leuk!

Groetjes,

Pien

PS: je kan me ook volgen op Polarsteps: https://www.polarsteps.com/PienHuijbens

Marcel

Geniet van je verblijf in Australië, Pien. Ik ga je zeker volgen.

Karien

Volgens mij ben je nu bijna in Taipei. Ik hoop dat je een goede vlucht had. Nu ff hangen op t vliegveld. Liefs van ons